Met haar optimisme en gezelligheid brengt Annelies elke dag een beetje extra sfeer in het bedrijf. Als P&O–medewerker bij Sidcon zorgt ze dat iedereen zich gehoord voelt, en dat alles achter de schermen soepel loopt.
Ik ben bij Sidcon terechtgekomen omdat de vacature mij meteen aansprak. Het was een combinatie van administratief werk en een stukje personeelszaken. Ik wist toen nog niet dat het om Sidcon ging, want er stond alleen ‘technisch bedrijf’ bij. Later bleek dat ik het bedrijf al kende: Boris (directeur) was vroeger mijn buurman. Ik had verder niet aangegeven dat ik het bedrijf kende, maar tijdens het sollicitatiegesprek was de eerste opmerking meteen: “Volgens mij ken je hier iemand.’’
Wat mij aansprak was destijds de kleinschaligheid van het bedrijf en de variatie in werkzaamheden die daarbij komt kijken. Dus administratief werk en personeelszaken, maar ook allerlei randzaken die geregeld moeten worden. Die kwamen dan ook bij mij terecht. Dat was ik gewend vanuit eerdere banen, dus ik vind het leuk om divers bezig te zijn.
Door de groei van het bedrijf heb ik ervoor gekozen me echt verder te richten op de personeelszaken. Ik vind het erg leuk om voor mensen te zorgen en een fijne werkomgeving te creëren.
''De grootste uitdaging is om het voor het gros van de mensen naar hun zin te maken. En dat is soms lastig, want we werken inmiddels met meer dan 35 collega’s, dus dat lukt niet altijd.''
Als personeelszaken werk je natuurlijk met alle afdelingen, maar vooral met de grotere afdelingen zoals service & onderhoud en productie. Het gaat dan veel om het beantwoorden van vragen en om werving en selectie. Daarbij overleg ik regelmatig met de managers: speelt er iets, of kan ik ergens bij helpen?
De grootste uitdaging is om het voor het gros van de mensen naar hun zin te maken. En dat is soms lastig, want we werken inmiddels met meer dan 35 collega’s, dus dat lukt niet altijd. Ik probeer wel veel contact te houden: gewoon de informele gesprekken bij de koffieautomaat. Zo voel ik beter aan wat mensen belangrijk vinden, wat er speelt en of we daar iets mee kunnen.
Soms vraag ik extern advies of heb ik contact met het UWV. Daarnaast werk ik natuurlijk samen met partijen voor de organisatie van bedrijfsuitjes, Sinterklaas, het kerstpakket, dat hoort er allemaal bij.
Ik denk dat ze me sociaal en gezellig zouden noemen. En ik denk ook wel optimistisch en vrolijk, ik ben niet snel chagrijnig. Dat is op het werk ook fijn, want je moet toegankelijk zijn voor mensen. Als je met een chagrijnig hoofd zit of overal over klaagt, komen mensen veel minder snel naar je toe.